Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, August 13, 2010

Day 02 → Something you love about yourself

Suka senyum.

Yes! I smiled to everybody, even strangers. Kan orang selalu pesan "smile, and the world will smile with you and it makes the world a better place". Bila senyum kat orang lain, aku harap aku dapat buat orang tu rasa warm. So that, lebih mudah untuk aku mendekati mereka, walaupun baru berkenalan less that 5 mins.

Bukan susah pon nak senyum, kan? Even kalu dok text-messaging pon boleh senyum tersengih sorang². Tapi aku heran jugak why few people payah sangat nak senyum in return. Kadang² aku cuba untuk paham, mungkin diorang masih belum ketemu sunshine untuk hari itu. Atau mungkin diorang tengah resah pikir masalah. Tapi tak ke korang heran kalu tiap² kali jumpa ngan someone tu pon, muka dok ketat jek. Apa diorang ni memang berniat nak bagi wrinkle penuh sebelum menjelang hari tua ke? Tak paham. Tak paham.

Eh, eh! Off topic pulak. Bukan ke patut cerita pasal diri sendiri? Haha!

Tapi sebenarnya, tabiat suka senyum ni bukan la sejak azali pon. Sejak² dah kurang rasa malu, time sekolah menengah kot, barulah mula belajar senyum sokmo. Sejak² tu jugak belajar posing time bergambar. Haha! Lagi suka senyum bila ramai orang puji aku senyum sweet gila tambah ngan lesung pipit. Wakakakakakak! Okek, ini sudah melebih². Aku taknak jadi riak. Haha!

Tapi kan, memang aku suka senyum. Rasa macam tenang jek. Sebab tu bila² rasa tak best / tensen kat opis, aku cuba carik / buat something yang bole bagi aku senyum balik, untuk aku kekal dalam kewarasan. Haha! Tapi selalunya aku gagal bila cuba menda tu dalam hal² yang melibatkan bos aku. Sebab, dengar suara dia atau tengok nama dia dalam list received email pon aku dah meluat, apatah lagi bila tengok muka dia. Seolah² apa² jek tentang dia akan 'blocked' aku untuk jadi waras. Humph! Enough pasal dia, kang hilang senyum aku plak! 

Marilah kita bersenyum²an. Lagipon, senyum tu kan sedekah. Time² bulan posa ni, banyak² la senyum kalu rasa tak banyak duit nak sedekah kat orang. ;P

0hearty-hearts:

Post a Comment