Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, August 13, 2010

Day 01 → Something you hate about yourself

Aku pilih "buat dulu baru nak menyesal" in terms of relationship aku ngan Bb. Sebabnya memang menda tuh la yang selalu buat aku rasa macam nak bunuh diri bila tawu aku dah berdosa ngan Bb. 

Bila aku rasa apa yang aku luah / buat / cakap / etc lebih dari menyakiti hati Bb. Walaupun Bb kata dia tak kisah, tapi aku tetap rasa bersalah. Bila aku tawu makin bertimbunlah dosa aku kat Bb. Bila aku tawu makin jauhlah langkah aku dari landasan menjadi isteri mithali. Bila aku tawu makin kuranglah chance aku untuk cium bau syurga. Huks!

Then time tuh barulah tawu nak menangis meronta mintak maaf. Dah tadek guna, kan? Sobs!

Sebabnya, dalam relationship dulu² aku tak pernah belajar nak "mintak" sebelum buat. Sebabnya, dulu aku selesa buat semua menda sorang diri, walaupun aku ada bf tapi keputusan aku, aku sendiri yang tentukan - nak ke mana, nak buat apa, nak buat bila. Aku tak perlu diorang untuk tentukan apa yang patut aku buat. Aku rasa macam terkongkong.

Bila kenal ngan Bb, barulah aku mula belajar mintak izin sebelum nak ke mana². Barulah aku mula belajar nak mintak pendapat sebelum buat something. Barulah aku belajar nak discuss sebelum execute. Barulah belajar macam² lagilah! Elok jugak sebenarnya bila Bb mula ajar aku sebelum aku jadi isteri dia. Sekurang² kurang sikit dosa aku bila aku mula belajar. Hiks!

Alhamdulillah, aku masih belajar. From time to time, aku cuba untuk "mintak" sebelum buat. Lagi² dalam keadaan sekarang yang mana semuanya atas kebenaran Bb sebagai suami. Walaupun kadang² ada la jugak tergelincir, terpeleot. Terus cepat² mintak maaf. Dan aku harap Bb tawu, aku mencuba. Dan aku jugak harap Bb akan terus support aku.

p/s: Waaaa..susah jugak nak buat menatang nih! 1 completed, 2 more to go for today!

2 comments:

  1. wahhhh bertambah korum! gegege

    hmm sudeh kahwen emangnya perlu berbincang. takper, as long ada ruang untuk belajar dan toleransi, kamu pasti ok ok aje.

    itulah suami isteri. kan?

    :)

    ReplyDelete
  2. @sYana
    yada..yada..mencik dengan diri sendirik. mencik sebab nape la gatai nak buat menatang alah nih. haha! nway, i'll remember that! mekasut syana! =)

    ReplyDelete