Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, August 11, 2010

111...cantik nombor tu!

Bersempena ngan countdown kat belah kanan atas page nih, aku rasa nak buat special entry pasal me & the baby-we're-excitedly-waiting-for =)


Lagi 111 hari. Bila tengok macam lama jek lagi. Padahal kalau convert dalam bulan, tinggal kurang lebih 3 bulan jek lagi. 

Perasaan?
  1. Happy & excited tu of cos la kan. We've been waiting long to be blessed with a child. Alhamdulillah, doa & usaha kami selama ini membuahkan hasil. And we're still hoping for more good things to come along the way. Amin!
  2. Uncertainty of readiness. Tak sure if we're actually ready nak welcome this lil' precious into our life yang nampak macam stabil-tak-stabil jek lagi. The reason why is because we're still living under different roof. Yes, the application has been approved and yet to wait for the panel's result of where & when. Harap semuanya berjalan lancar, secepat mungkin..before the delivery. InsyaAllah! Tapi as time goes by, we're thinking that do not worry much. Just go with the flow. Having a child will automatically makes yourself learn & know how to be a good parent (sambil membayangkan betapa gigih & tabahnya yougsters yang muda² dah jadik parents)
  3. Cuak nak bersalin. Wakakakaakak! Aci tak kalau nak mengandung banyak kali tapi nak pass every single delivery kat orang lain? =) Cuak siot bila dengar experiences kawan² yang dah bersalin (which of cos very little among them yang cerita menda² yang tak best tuh! Tapi tipu gila kalau diorang cakap bersalin tu tak rasa sakit langsung. Haha!). But still, siap boleh imagine clearly of how things went during the delivery. Gulp! Seriyau!!!!!!!!!!! Tapi as a mother, nak tak nak menda tu kena hadap jugak kan? Lain la kalau ko memang nekad gila tak nak mengandung. Krezi! Mana ada orang yang kawen tapik tak nak ada anak. Ada ke? Sebenarnya, aku seboleh² tak nak pikir lagi pasal delivery. Go with the flow jek. Haha! Sebabnya aku tak nak rasa cuak menakut²kan aku. Chaiyoookkkkkk!! Korang doa² la sama ngan aku for everything to goes well, yek? Mekaseh.
Persediaan?
  1. Mentally-preparing. We're still working on it. Learning and adapting. Hehe! Belajar itu ini. Yer la, mak bapak mana yang tak nak give out the best untuk anak² diorang kan, lebih² lagi for the first newborn. Kalau boleh semua nak yang palingpalingpaling baik!
  2. Barang² baby. Nada! Okek la, ada 2 pasang busha-legging aku beli time jualan pra-ramadhan kat opis arituh. Tu pon sebab tengok menda alah tu kiut benor. Padahal untuk baby yang umur 6mths++. Haha. Itu tak dikira kot? Lain² basic baby needs semua dah ada dalam list. Cuma aku nak Bb ada ngan aku bila aku excitedly shopping so that kami sama² dapat rasa the joy of welcoming our lil' precious. Dah nama pon anak aku ngan dia. Mestilah semua nak rasa sama². Tapi tak aci, sakit bersalin aku sorang yang rasa! Huhu.
  3. Maternity wear. Ha! Ini merunsingkan aku. Dah makin banyak baju² berbungkus dengan plastic cover. Boleh kira baper helai yang tinggal untuk aku rotate hari² pegi kerja. Adeh. Nak kena tambah lagi nih. Bosan siot. Balik² pakai baju yang sama and bila pakai baju kurung, mesti tak boleh nak hook. Buatnya terlondeh tengah jalan, tak ke haru. Haha! Bb, hint nih. Hint! =)
  4. Doa & petua. Yang ni mestilah kan. Kalau tak mengandung pon aku dok doa memanjang. Tapi, aku nak mintak korang pon tolong doakan aku jugak. Moga perjalanan aku & baby selamat. Moga baby selamat lahir. Sempurna sifat. Membesar dengan sihat. Nanti korang jugak nak gomoi² baby aku. Hehe! Kalau bab petua, semua menda baik, semua aku try buat. Pagi² dah start telan madu sesudu. Susu pun dah jadi rutin harian. Masalahnya, tekak aku macam kembang² nak telan anmum. Last² aku minum susu dutch lady jek. Huhu! Baik la dari tadek kot. Huhu!
Alamak. Dah time untuk kerja. Tak elok ngelat² kerja time bulan posa (bulan posa jek ke? Haha!). Ada masa & kelapangan, aku sambung lagi. Kalu tadek, tadek la. Haha! Hutang Maninjau pon belum terbayar. Nantilah!

Last but not least, selamat berposa korang² semua! Moga amalan kita diberkati. Moga Ramadhan kali ni lebih bermakna dan menjanjikan 1001 rahmat & kebahagiaan buat kita semua. InsyaAllah! Take care~

Credits

0hearty-hearts:

Post a Comment