Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday, January 21, 2010

Aku mungkin trauma jugak kalu ada bersama mereka

Baru terbaca kisah Gigin dari blog Shibi kejap tadi

Sepatutnya aku bersama mereka konvoi ke wedding Paku & Syasya kat Sg Besar. Tapi aku kena pergi menunaikan kewajipan kepada diri sendiri (medical appointment). Sudahnya, tak jadi la aku join mereka. Kalu tak, mesti aku jugak akan trauma bila situasi berlaku pada kawan sendiri. Dan jika aku jadi Gigin, aku pasti susah jugak untuk recover bila dok terbayang siang malam.

Tapi, aku harap Gigin kuat. Tidak menyalahkan diri sendiri atas kejadian yang berlaku sebab semua adalah ketentuan Allah. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya. Mungkin sebagai pengajaran, bukan untuk Gigin, bukan untuk keluarga arwah makcik..pengajaran untuk kita semua. Ada sebabnya kenapa peraturan tu dibuat. Tapi, bila dah sampai ajal, siapalah kita untuk menghalang nahas daripada berlaku. Buat Gigin, be strong, babe! 

Pesanan sampingan, untuk Paku & Syasya..welcome to the club! Wishing you a wonderfully happy marriage. Moga jodoh berkekalan. Amin..

Pesanan sampingan berganda, ada sesapa tawu cerita apa di sebalik crowd dekat loji tepi highway DUKE semalam? Aku tengok ramai gila orang dok kerumun dekat loji tu time aku on the way balik kerja semalam (jammed la kejap highway DUKE tuh dalam 500 meter sebab drivers slowed down..aku ingat ada roadblock..ceish! Tapi aku saspek accident tapi takkan accident kereta tu terpelanting masuk dalam loji kot? Or maybe ada cubaan bunuh diri terjun dalam loji? Or maybe ada kejadian lemas dekat loji? Or..ntah!) 


0hearty-hearts:

Post a Comment