Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 14, 2010

Sekejapan

Cepat sungguh masa berlalu, arinih umur Ammar dah 35 hari. Maknanya dah 35 hari jugak aku bercuti and tinggal sebulan jek la lagi cuti aku. Demn! Cepat giller! Hurm, mungkin akan mempertimbangkan untuk amik extension cuti to 90 hari. Haha!

Semalam pegi check-up. Alhamdulillah both of us were fine. Cuma anak jantan aku sorang ni sempat lagi buat cerita best kat KK. Being Ammar, memang rutin harian dah tido di siang hari tuh. Tapi dia terjaga time nak timbang. Merengek sikit la mungkin sebab malu dibogelkan di khalayak ramai. Pehtu time nak ukur tinggi, sempat dia dengan muka selamba 'pancut'. Haha! Tapi kali ni Ibu berjaya tepis dengan tangan. So, 'serangan' adik tak berjaya yek!

Lepas tu elok jek sambung tido. Hampes sungguh. Kena inject pun siap boleh nangis sambil tutup mata. Mungkin dia rasa macam termimpi ngeri jek kot. Tapi okek la sebab dia menangis kejap jek.

Part yang menariknya, aku semacam tak sedar how fast has he grew up. Haih. Baru la aku paham perasaan ibu-ibu lain yang rindu saat-saat anak diorang masih kecik cinonet, which is the feeling yang aku sudah mula rasa. Kejap sungguh masa berlalu ek?

Tengoklah! Rambut dia pun dah tumbuh balik.


And as of semalam, Ammar has gained 1.7kg compared to birth-weight dia. Which he's now 4.6kg. Tinggi pulak tambah 5cm, 57cm. Tinggi anak Ibu nih! Tapi aku tak terkejut sebab memang dah makin 'terasa' bila pangku dia nak menyusu. Hehe! Tengok jek la pipi dia tuh. Memang selalu jadik mangsa gomolan rakus aku. Kadang-kadang sampai menangis la dia aku kerjakan. Haha!


Sebab tuh lah Ayah bagi nama bambamtamtamtaktak (tembam+hitam+botak). Haha! Tapi dah takleh panggil botak sebab rambut dah tumbuh. Hitam pun hitam lah dik. Baru macho jadik lelaki! Aku cakap kat Mak "Ammar nih makin lama makin gelap kan Mak?". Pastu sedas mak aku bagi balik "Dah Ibu dia gelap, gelap lah dia!". Dang!!

0hearty-hearts:

Post a Comment