Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, December 8, 2010

Dilema seorang ibu yang berpantang

Korang tawu kan dalam pembentangan bajet 2011, kerajaan ada umumkan pegawai wanita layak dapat cuti bersalin 90 hari hingga maksimum 300 hari? Dah nama pun bajet 2011 kan, aku ingat start off 1.1.2011 la baru kuatkuasanya. Rupanya tak korang!!!!!!

Tadi login FB, browse thru updates and so on terbaca status member sorang yang baru jugak deliver.


Aku pun apa lagi. Terus google pekeliling baru tuh. Yes!! Kuatkuasa 15.10.2010. Terus telefon Kak Lina since dia pun memang berharap untuk cuti bersalin 90 hari. Kalau ikutkan memang syok la dapat cuti lama2. Bolehlah bergomol2 ngan Ammar tiap2 hari sampai 90 hari. Cuma yang tak syoknya, maksimum 300 hari. Dah kalau hasrat hati aku nak anak ramai satu team bola sepak, mana cukup! Haha!

Cumanya aku macam pelik kenapa attachment yang dia bagi tuh untuk orang yang expecting delivery? Kalau macam orang yang on maternity leave macam aku ni camana pulak ceritanya yek? Esok nak kena telefon ofis la tanya pasal menda alah ni.

Apa kaitan dengan tajuk entry?

Aku tengah dilema ni, nak cuti 90 hari ke tak. Korang rasa melampau tak kalau aku extend cuti aku nih. Bukan apa, sebab korang tau jek la kan. Aku ni baru jek lapor diri kat ofis baru. Baru 2 hari datang keja, pastu terus terberanak. Ni nak cuti lama2 pulak. Agak2 orang ofis aku mengata apa la ek?

Oh dilemanya!~

2 comments:

  1. klu idop asek nk dgr org opis dok mengata ape penat la kite oit!
    bo layan mereka sumer!
    cuti je!
    heaven~

    ReplyDelete
  2. @Nurul Affendi
    haha..ko jgn weh.dh la aku baru kt tmpt tuh.kang awal2 dh cop bad perception psl aku plk.hehe..

    ReplyDelete